24 april 2010

Debuteren is ook een kunst

Nooit bij stil gestaan dat als je een boek schrijft er ook nog zoiets achteraan komt als 'uitgeven'. Ik ben gewoon begonnen. Gewoon niet over nagedacht. Ik wilde mijn verhaal vertellen. Punt. Maar uitgeven is net zoiets als een bedrijf opstarten. Je moet investeren of een investeerder vinden. Via de website www.daretoo.nl volgde ik vorig jaar een workshop over waar je allemaal aan moet denken bij het uitgeven van je eigen boek. En ik moet zeggen dat ik daar heel veel van heb opgestoken. De moed zakte bijna in m'n laarsjes. Uiteindelijk gaat het allemaal om het vinden van lezers...en dan bedoel ik niet een stuk of tien!

Op 12 juni a.s. wordt de workshop weer gegeven. Misschien moet ik nog eens langs voor tips en inspiratie van schrijvers die zelf deze vaak moeilijke weg hebben afgelegd. Zucht. Ik zou bijna zeggen dat het makkelijker is om een kind te krijgen...


Geen opmerkingen: