1 mei 2010

I 'm perfect

Een paar weken geleden zag ik in een programma van BNN een dame met een handicap die een site en een blad zou opzetten met de veelzeggende naam: Imperfect. Geweldige vondst. Ze heeft (natuurlijk) zelf ook een handicap en ze is jong en hip en dat dat samen kon wilde ze graag laten zien. Helaas kon ik haar niet meer vinden op het internet...
Heel dubbel natuurlijk: I 'm perfect en imperfect. En voor mij al een jarenlange worsteling. Streven naar perfectie...wat een onzin. Snoopy (mijn eerste goeroe) zei al: 'I may not be perfect but I'm pretty perfect'. En daar kon ik me heel lang aan vast houden.
Een kind dat een minuscuul stukje chromosoom mist, is in mijn ogen nog steeds perfect; ook al is het lijf 'imperfect' in die zin dat het iets mist. Maar wie zegt dat iets of iemand niet perfect is? Vergeleken met wat of wie? Wat wil je zien? Dus houd ik me nu vast aan Shakespeare die schreef: 'Beauty is in the eye of the beholder'. En niets is meer waar. Ook al blijf ik worstelen met alles wat voortkomt door het klein beetje ontbrekende erfelijk materiaal. Voor mij is hij perfect en vooral uniek.

1 opmerking:

hoezo zei

Hoi Daniella

Reactie op je blogspot, kon 'm daar niet plaatsen

Programma heb ik ook gezien. Debbie heet ze in je zal het maar hebben. Voor de Bart foundation verkiezing van de Bikkel 2010

http://www.bnn.nl/page/jzhmh2010

Overigens heeft Anne (andere meisje) de titel gekregen.

Groetjes Mariëlle;-)