31 mei 2010

Denk Anders!

Een van mijn wensen..nou eigenlijk meer een doel...is om te laten zien wat de positieve, mooie kanten ja, zelfs voordelen zijn van Anders-zijn. Van het weekend sprak ik op een bijeenkomst een heleboel moeders die een kind hebben dat VCFS heeft en ondanks onze zorgen over nu en de toekomst, zien we stuk voor stuk de mooie kanten van onze kinderen, het unieke, hoe lief ze zijn en welke talenten ze hebben. En dat lijkt misschien heel gewoon; ik vind dat prijzenswaardig.

Ik loop al een tijdje rond met het idee een volgend boek te maken om juist dat speciale van dat 'Anders-zijn' te laten zien en het toeval wil dat ik een dag later dit filmpje tegenkwam...weliswaar reclame voor A. maar soit. It's the thought that counts!

Je moet wel even naar youtube verhuizen om het te zien... Think Different!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Daan,
Wat geweldig dat je zo een mooie blog aan het bouwen bent. Ik hoop dat hij zijn vleugels uit zal slaan over de doelgroep, maar ook daarbuiten. Acceptatie van anders denken of zijn kan er niet voldoende worden ingehamerd. Natuurlijk is anders positief. Denk je eens in dat we allemaal hetzelfde gaan denken of doen. Of moeten leven in een tuin met alleen maar identieke bloemetjes. SAAAAAI en niet te doen, zelfs niet in te denken. Dus laten we blij zijn met anders, zeker met zulke leuke, lieve, soms lastige en vaak aktieve mensen.
Veel succes,
Simon Rhebergen nr.41