11 mei 2010

Een schop onder je kont

Er zijn van die dagen dat ik twijfel aan alles...of heb jij daar soms nooit last van? Dat is knap dan!
Gisteren had ik zo'n dag. Ik vroeg me bij alles af of ik het wel goed deed (terwijl we heerlijk aan het genieten waren in de dierentuin). Een enkele opmerking, met misschien zelfs een positieve intentie, zorgde voor een nacht met weinig slaap. Het telefoontje waar ik op hoopte kwam niet. Ging het wel lukken met dit boek... En toen ik daarna ook nog een keuze moest maken waarbij ik wist dat ik een van de twee betrokkenen zou teleurstellen, wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. Als ik al wist wat ik zocht. Het zijn de dagen dat ik niet veel kan hebben. Niet van mezelf, niet van mijn kinderen. Een dag waarop ik het liefst mijn bed weer in zou duiken. Maar dat kan niet. Er zijn monden te vullen en het gras moet gemaaid.
En dan zomaar aan het eind van de dag kreeg ik een onverwacht bericht: Soms moeten we inderdaad grote stappen durven te zetten, Daniella! Je hebt niets te verliezen, dus go for it!!!
Ik wist weer wat ik zocht en wat me te doen stond. Soms heb je een schop onder je kont nodig. En die kwam op het goede moment! Vandaag kon ik bergen verzetten en er zijn voor iedereen. Ik had niets te verliezen en iedereen won vandaag. Geweldige timing, Geert!

Geen opmerkingen: