18 mei 2010

How to be an explorer of the world?


Dit is de titel van een boek dat volop inspiratie biedt om de wereld om je heen écht te zien. Ik durf niet te beweren dat 'Anders' dan ook biedt, maar dat hoop ik stiekem natuurlijk wel. Want dat is wel wat ik ermee wil bereiken. Het is wat ik heb ontdekt.
Door de gesprekken heb ik ontdekt dat er meer is dan een buitenkant. Dat er meer is dan ons gedrag. Dat er meer is dan we zeggen. En ja, natuurlijk wist ik dat wel...en hoe anders is het wanneer je dat écht ervaart.
De verhalen van deze (jonge) mensen raakten mij zo, dat ik op een andere manier ging kijken. En natuurlijk betrap ik mijzelf nog regelmatig op mijn vooroordelen, maar ik ben me er nu zo van bewust dat ik even heel 'mindfull' doorvraag, extra goed luister en meer zie dan er is. En dat zijn de momenten dat ik een nieuwe wereld ontdek...of misschien wel de wereld her-ontdek. Boeiend niet?

Geen opmerkingen: