15 september 2010

Stichting Hoezo Anders

Afgelopen maandag was het zover: samen met twee aanwezige bestuursleden kon ik mijn handtekening onder de oprichtingsakte zetten. De Stichting Hoezo Anders is een feit.
Naast het boek dat volgende week van de pers rolt, was de stichting ook een wens van mij. Want ik heb nu wel geschreven over alle problemen waar mijn zoon als puber met een (onzichtbare) beperking tegenaan zou kunnen lopen (en ik 'als moeder van' me natuurlijk zorgen over maak), maar dan wil je ook de oplossingen kunnen aanreiken. Via de Stichting Hoezo Anders kunnen we dat realiseren.
Alles staat nog in de kinderschoenen natuurlijk...maar met een fantastisch enthousiast bestuur (ik ga ze binnenkort aan je voorstellen) gaat dat helemaal lukken. Dus op naar sponsors, ambassadeurs, subsidies en naar organisaties en bedrijven die willen helpen met ideeën, met middelen, met uitvoering, met contacten... Ik hoop natuurlijk ook op jouw steun want alleen samen kunnen we iets betekenen voor jongeren die zo anders lijken (en helaas zo behandeld worden), maar net als jij en ik gewoon uniek zijn.
Wordt vervolgd dus!

1 opmerking:

Daniella zei

Missie Stichting Hoezo Anders
Meer bekendheid en begrip creëren voor jongeren met een onzichtbare beperking in het algemeen en jongeren met VCFS in het bijzonder.

Doelstelling
De stichting wil zich inzetten voor een positief beeld van mensen die ‘anders’ zijn en mensen met een handicap helpen zichzelf te durven laten zien en te blijven geloven in zichzelf en hun dromen.

Omdat VCFS zoveel verschijningsvormen kent, moeten we op verschillende manieren laten zien wat het is en wat het betekent om het te hebben. En omdat dit syndroom zoveel meer inhoudt en bijna synoniem staat aan ‘anders’ zijn, laten we ook zien wat het betekent om ADHD, ASS en leerproblemen te hebben.

We willen juist de nadruk leggen op hun bijzondere talenten die alleen tot uiting kunnen komen als de omgeving van deze mensen meer begrip toont voor hun beperking, want het syndroom gaat nooit over. Jongeren hebben behoefte aan hulp en ondersteuning op verschillende gebieden zoals onderwijs, werk, wonen, relaties, maar ook bijvoorbeeld bij vrijetijdsbesteding.