24 september 2010

Bestel mijn boek Anders

Met ‘Anders’ wil ik in de eerste plaats ouders van kinderen met VCFS een hart onder de riem steken. Maar omdat je de letters VCFS kunt vervangen door ADHD, ASS, LVG, ODD of welke andere afkorting dan ook zal iedere ouder met een opgroeiend kind met een onzichtbare beperking zich herkennen in deze verhalen. Immers iedereen met een ‘etiket’ heeft een onzekere positie in deze veeleisende en resultaatgerichte maatschappij. Na de interviews weet ik iets beter wat ons te wachten staat en vooral dat ik wel enige invloed op die toekomst kan uitoefenen door me goed te informeren over de mogelijkheden en vooral ook anderen te laten zien wat er achter een ander uiterlijk of achter afwijkend gedrag zit. En daarmee is ‘Anders’ ook interessant voor familie, vrienden en kennissen. En voor artsen, verplegers, verzorgers, begeleiders en leerkrachten.

Eigenlijk zou iedereen moeten lezen waar mensen met een (onzichtbare) handicap tegenaan lopen en waarom ze juist zoveel meer respect verdienen. Ik hoop dat een grotere bekendheid van het leven met een onzichtbare beperking in het algemeen en met VCFS in het bijzonder,zal bijdragen aan meer begrip en geduld voor deze mensen die zo anders lijken maar zo gewoon zijn als iedereen.

Anders is geïllustreerd door Tijn. Afmeting 18x18. 108 pagina's en full colour gedrukt. Voorwoord door Jacob Vorstman, kinder- en jeugdpsychiater UMC Utrecht. Prijs: 15 euro (excl. verzendkosten), de opbrengst gaat naar de Stichting Hoezo Anders. Voor info & bestellen: bestellen@beauzest.nl

7 opmerkingen:

Daniella zei

Deze reactie kreeg ik van de week van Monique vd Boogaard:

UIT, ik ben er even stil van, ik heb kippenvel op mijn armen en mijn keel zit dicht. Wat heb je het ontzettend aangrijpend, emotioneel maar ook grappig en vooral ook functioneel geschreven. Ouders kunnen hier vast heel veel kracht uithalen. Mijn favoriete verhaal is van Sannemeike en haar konijnen en van Onno en eigenlijk van iedereen die je hebt geïnterviewd. Maar ook zeker de schakeling die je elke keer maakt naar je eigen verhaal wat het zo'n mooi geheel maakt en heel wat ouders het gevoel geeft dat ze er niet alleen voorstaan.

Natasja Ramasamy zei

Ik kon je boek niet wegleggen gisteren (achter)in de auto terug naar huis. Ik heb hem in een ruk uitgelezen. Wat een indrukwekkende interviews. Wat heb je een geweldig, eerlijk, en toch ook positief verhaal neergezet. Zonder de anderen te kort te willen doen, greep het verhaal van Anne me ontzettend aan, wat een fantastische meid en wat omschrijft ze goed hoe moeilijk, maar ook vooral hoe belangrijk het is om jezelf te accepteren zoals je bent. Ik weet zeker dat ik komende tijd het boekje nog vaak te handen zal nemen om stukken rustig te herlezen. Succes met de Stichting. Ik zou zeggen. Goed bezig Daniëlle!

Ingrid Canter Cremers zei

Hoewel nog niet helemaal uitgelezen staat het al wel vast dat het boek 'Anders' ook heel bijzonder is. De mooie verbinding met de beleving van Daniella over en met Tijn tegen de verhalen van de jongeren met VCF. Het geeft indringend weer dat we allemaal onze vragen en onzekerheden hebben, dat we niet weten waar het allemaal naar toe gaat maar dat ieder mens, en zeker de mensen met VCF, heel krachtig zijn in het vinden van hun weg. Ook al is die soms moeilijk en zwaar. Dit boek kan voor iedereen een inspiratie zijn.

Angela Muroni zei

In één adem uitgelezen. Veel onduidelijkheden en onzekerheden zijn mij, als moeder van een kind met VCF, niet vreemd. Vraagtekens bij wat er nog komen gaat zullen er altijd blijven maar het boekje geeft wel wat houvast en vertrouwen in de toekomst.
Dank je wel hiervoor.

MammaBarbara zei

Beste Daniella,
Bij toeval kwam ik op jouw blog, want ik kijk al jaren niet meer op de sites over VCF. Dat vond ik te confronterend en ik werd er te verdrietig van.
Ik heb namelijk een dochter (inmiddels 4jaar) met VCF. Wat wij hebben meegemaakt (en nog steeds) is enorm, hoewel het naar omstandigheden echt erg goed met haar gaat.
Ik zou graag met je in contact komen.

Barbara

Unknown zei

Ik ga het NU bestellen Daniella, ben heel benieuwd. Laat je weten wat ik ervan vind! In ieder geval gefeliciteerd met je boek !!!

Daniella zei

@ Barbara: stuur even een berichtje naar bestellen@beauzest.nl

hartelijke groet,

Daniella