20 juli 2010

Meer mooie initiatieven

Vorig jaar las ik meerdere boeken van andere moeders die (ook) een kind hebben met een syndroom of beperking. Ik dacht nog 'hoe mooi zou het zijn als wij samen iets zouden kunnen betekenen voor al die andere ouders?' Ik sprak daar over met Marleen Rechsteiner (schrijfster van het boek 'Leven zonder agenda'). Zij woonde inmiddels in Chili dus de intentie was er wel en de uitvoering werd misschien wat onpraktisch.
Willemien Vereijken (schrijfster van 'het syndroom van Ebel) is inmiddels wel met een aantal andere ouders actief met de stichting Lotje & Co. Een stichting voor ouders van zorgintensieve kinderen. Prachtig initiatief en er volgt zelfs een magazine in september.
Wij zitten ook niet stil in de tussentijd: de eerste concrete stappen voor de stichting Hoezo Anders zijn gezet. Is er nog wel behoefte aan nog een stichting? Ik denk het wel en als je straks de verhalen leest in mijn boek 'Anders' weet ik zeker dat je dat met mij eens zult zijn. We moeten ons blijven inzetten voor acceptatie en integratie van mensen met een (onzichtbare) beperking...voor niets gaat alleen de zon op.

Geen opmerkingen: