8 maart 2011

Mooie initiatieven!

Toen wij startten met de Stichting Hoezo Anders vroeg ik me wel eens af of ik nu wel zeker wist of ik niets over het hoofd had gezien. Of er niet ergens op het internet wel een site was met alle informatie voor mensen, en vooral jongeren dus, met een (niet-zichtbare) beperking. Nu we steeds meer vertellen over ons initiatief krijgen we steeds vaker de bevestiging dat het echt een goed idee is waar behoefte aan is. We gaan dus door!
Die bevestiging zagen we bijvoorbeeld bij een initiatief als Lotje & Co en vandaag kwam ik in contact met de bedenkers van Handispot. Michaelrobbert van Gemen en Ton Bus vroegen zich af waarom er niemand is die Google, Startpagina, Hyves en de doelgroep combineert? Ook zij roepen dat het een hele klus is om de juiste informatie te vinden. Alle informatie is zo verspreid op het internet dat je vaak niet eens meer wilt gaan zoeken. Michaelrobbert van Gemen wil een website waar je echt graag lid van wilt zijn zonder dat je het gevoel krijgt dat je in een hokje wordt gezet. Net als met Hoezo Anders...volgens mij gaan er de komende tijd mooie oplossingen komen voor mensen mét beperking die niet dat label willen hebben.

Voor meer informatie: http://www.handispots.nl/ en http://handispots.wordpress.com/

1 opmerking:

Unknown zei

Blijf ons vooral volgen :) Bedankt nogmaals voor het leuke artikel.